ESKİ VE YENİ MESLEKLER (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:ESKİ VE YENİ MESLEKLER
KAZANIM:C.2.8.GEÇMİŞTE KABUL GÖREN MESLEKLERLE GÜNÜMÜZDE KABUL GÖREN MESLEKLER ARASINDAKİ FARKLILIKLARI ARAŞTIRIR.
SÜRE:40+40 DAKİKA (HAYAT BİLGİSİ)...40+40 DAKİKA (GÖRSEL SANATLAR)...40 DAKİKA TÜRKÇE..MATEMATİK 40 DAKİKA
İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER: MATEMATİK (Standart olmayan farklı uzunluk ölçme birimlerini kullanarak bir uzunluğu ölçme....Uzunlukları metre ve santimetre birimleriyle tahmin eder ve tahminini ölçme sonucuyla karşılaştırır.)
GÖRSEL SANATLAR(ARAŞTIRMALARI GÖRSELLEME)...
TÜRKÇE(ŞİİR YAZMA)
ARAÇ-GEREÇ:Meslek tanıtma kartları,A4 kağıtları,renkli kartonlar,boya kalemleri
MERAK UYANDIRMA:İçinde meslek isimlerinin geçtiği bir kliple derse başlandı.
Klipte geçen meslek isimleri sorulup tahtaya yazıldı.
İLGİYİ ODAKLAMA:Bazı meslekler yok oluyor adlı film izletildi.Film ile ilgili düşünceleri soruldu.
http://www.dailymotion.com/video/xcm97c_sanatkar-meslekler-unutulmaya-yuz-t_news
ÖĞRENME DENEYİMİ:Gruplara eski meslekleri tanıtan kartlar dağıtıldı.İncelemeleri istendi.İnceledikleri mesleklerle ilgili konuşmaları,,paylaşımda bulunmaları için zaman verildi.
Kartlarda karşılaştıkları eski mesleklerin isimleri soruldu,tahtaya yazıldı.
Bugün o mesleklerin yerini hangi meslekler almıştır sorusunun cevapları yazıldı.Bu mesleklere rastlayan var mı?Konuşulup yazıldı.
Gruplara 3'er tane A4 kağıdı dağıtıldı.
1. kağıda dünün meslekleri
2.kağıda bugünün meslekleri yazdırıldı ve tahtaya asıldı.Geleceğin meslekleri neler olabilir? düşünmeleri istendi.
3.kağıda geleceğin meslekleri neler olabilir yazmaları istendi ve tahtaya asılıp okundu.
Tahtadaki duruma göre mesleklerdeki değişimlerin sebeplerini yorumlamaları istendi ve yorumlar tahtaya yazıldı.
Öğrencilerin her birinin eski bir meslek seçmesi ve OKULUN BÜTÜN İMKANLARINI KULLANARAK (öğrenciyi okula değil,okulu öğrenciye uyarlamak) bu meslekle ilgili araştırmalar yapmaları istendi.
Araştırdıkları mesleğin görselini yapmaları istendi.
Araştırdıkları mesleği drama yaparak tanıttılar.
Mesleklerin dünü bugünü ve yarını ile ilgili türkçe dersinde bir tür seçmeleri istendi.Şiir seçildi ve şiirler yazıldı.
Yapılan çalışmalar yarım kartonlarda kitap şeklinde hazırlandı.
Yapılan çalışmalar sergilendi.
Gözlerimizi kapatalım.Bir zaman makinesindeyiz.Yıl 2030.Ben emekliliğine yaklaşmış bir öğretmenim ve sizler benim 2. sınıf öğrencilerimsiniz.Mesleklerdeki değişimleri işliyoruz yine.Neler konuşuyor olabiliriz.Hangi meslekler azalmış ya da yok olmuş, o günün meslekleri neler ? Yazarak anlatalım.
Yazılanlar paylaşıldı.
Terzilik azalsa da günümüzde hala rastladığımız eski mesleklerden..Terziler kumaşları,insanların ölçülerini ne ile ölçerler?
***Mezura ile yani metre kullanılır cevapları geldi.
Geçmişte, metrenin olmadığı dönemlerde nasıl ölçüm yapıyor olabilirler?
***Karış,kulaç,parmaklarla gibi cevaplar geldi.Örnek uygulamalar yaptırıldı.Geçmişin ölçüm araçlarına bakıldı.
Terziler metreyi,santimetreyi kullanarak nasıl ölçüm yaparlar?
***Uygulamalar yaptırıldı.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Yaptığımız çalışmalar ışığında neleri öğrendik,neleri farkettik sorularının cevapları her öğrenciye söz verilerek alındı.Mesleklerdeki değişimin sebepleri söylettirildi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...